maanantai 25. syyskuuta 2017

BAMBI


Olen blogissa nyt pari kuukautta kirjoitellut jalkineiden ekologisuudesta ja suunnittelun ja työskentelyn vastuullisuudesta sekä samalla työstänyt suunnittelu- ja valmistusprosessia eteenpäin. Vaikka kirjoittaminen on välillä tuntunut höpsöltä ja päämäärättömältä, olen nyt huomannut, että kaikki prosessissa on ollut hyödyllistä ja palvellut hyvin toivottua päämäärää. Vihdoin on koittanut se päivä, jolloin pääsen esittelemään ekologisista materiaaleista valmistetun sneaker-jalkinemallin liimattomalla pohjaratkaisulla. Malli on vielä askeleen päässä toiminnallisesta prototyypistä, mutta mielestäni se kuitenkin ansaitsee jo pienen esittelyn. :) Jalkinemalli sai työnimekseen Bambi.





Olen jalkineen päällisen muotoon ja rakenteeseen erittäin tyytyväinen. Kengän muotokieli on yksinkertainen ja ajaton, mutta samalla veikeän trendikäs. Pohjaratkaisuun ja pohjan muotoon olen myös erittäin tyytyväinen, mutta materiaalit ovat tuottaneet päänvaivaa. Olisin halunnut tämän projektin puitteissa päästä lähemmäksi ekologista pohjamateriaalia, kun mitä nyt pääsin. Toisaalta olen tyytyväinen siihen, että kehitin liimattoman tekniikan, joka on valmistustavoiltaan ekologinen. Täydellistä ekologisuutta on erittäin haasteellista saavuttaa kun suunnitellaan käytettäväksi tarkoitettuja tuotteita.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti